Sunday, May 22, 2011

Hidup dan Mati.....

Siapa berani menyangkal, kematian tidak datang di usia muda
Siapa pula berani menyoal , kematian yang datang tiba-tiba
atau siapa berani meramal, kematian yang bakal menjelma....

Hidup dan mati.....adalah sahabat sejati
sudah tertulis janji....tidak akan dimungkiri
tidak tercepat dan tidak terlewat walaupun sedetik
bila tiba saatnya , ia datang menghampiri
tiada siapa yang dapat lari.....

Gugurlah airmata
melihat mereka yang pergi
panjatkanlah doa, agar mereka bahagia di sana
suatu saat akan tiba jua
kita pula menyusul mereka.....

Hidup dan Mati
sudah tertulis sejak azali......

(AL Fatihah buat mereka yang terkorban dalam tragedi tanah runtuh
  di Hulu Langat, Selangor......moga ditempatkan di kalangan mereka
 yang beriman)

16 comments:

menusuk hati said...

Sebak dada tengok berita tu semalam..Moga Allah tempatkan mereka di taman-taman syurga bersama para nabi dan orang-orang soleh..

Ismi Ijmi said...

Allah,kesian rasanya.

Anak Pendang Sekeluarga said...

amin,semoga Allah terima amalan mereka..

MindaMalay said...

Mati itu pasti... semoga kita mati secara baik dan ruh kita diletakkan dikalangan ahli syurga... InsyaAllah...

نور توفيقة ادريس said...

Assalam..

Semoga Allah limpahkan rahmat dan kasih sayangNya untuk adik2 yang pergi dulu..

Been involving in so many deaths these days.... Somehow rasa sangat dekat dengan kematian sendiri.......

Afida Anuar said...

assalamualaikum kak norsha..

dengar perkataan anak yatim pun dah cukup meruntun jiwa. Apatah lagi terdengar musibah yang menimpa mereka. InsyaAllah..syurga tempat adik-adik semua...

Cikgu Sue [CS] said...

Assalamualaikum w.b.t
peringatan buat kita bakal2 jenazah..hanya sekelip mata..berpindah destinasi..smoga roh mereka dicucuri rahmat Allah s.w.t..Amin!

Norsha said...

Menusuk hati,
harap2 begitulah...bahagia dan riang gembira di syurga


Izmer,
mmg kesian....tak terungkap oleh perasaan


A/P sekeluarga,
InsyaAllah....mereka masih mentah dan tak berdosa

Norsha said...

Minda Malay,
Amin ya Allah...InsyaAllah

Fiqa,
itulah untungnya doktor, melihat sendiri di depan mata kematian yg datang dgn pelbagai cara, boleh ambil iktibarnya


Fida,
memang, masa first time dgr berita tu rasa sayu sangat, tak sedar airmata berlinangan


Cikgu Sue,
betul tu, sekelip mata, tak diduga, jadi kena beringat setiap masa...sebenarnya kalau tanya hati, tak bersedia lagi nak mati ni...

fuad ansari said...

Mati itu benar,
Mahsyar itu benar,
Hisab itu benar,
Mizan itu benar,
Sirat itu benar,
Neraka itu benar..

Ya Allah.. Ya Allah.. Ya Allah..
Selamatkan kami ketika menghadapi kebenaran tersebut..

Ummu Fatimah said...

takziah utk ahli keluarga, al fatihah utk mangsa.. moga ditempatkan di kalangan org2 yg beriman yg mana syurga balasannya. amin

ieka said...

sgt tkut mengingatkan mati..
hamba Allah yg tlah lama khilaf..
insaf mengenangkan kematian yg entah bila..
mengenangkan nsib saudara kcil seislam yg terkorban

Norsha said...

Fuad,
semuanya benar, tiada yg tak benar melainkan benar belaka....

Ummu Fatimah,
InsyaAllah....amin


Ieka,
lemahnya kita, cepat insaf cepat lupa...moga2 Allah selamatkan kita dr terus terpedaya dgn pesona dunia

Abd Razak said...

Assalamualaikum...

Sesungguhnya mati itu kepastian.

Berusaha dan bersiap-siaplah untuk menghuni kuburan yang jauh lebih panjang masa dan kesulitannya daripada membangun sebuah rumah di dunia.

liyana said...

mati itu pasti...
bersyukur kpd anak2 kecil..kerana mereka mningglkn dunia tnpa dosa

Norsha said...

Wassalam w.b.t,
Allah...gerunnya bila dgr ttg alam kubur ni sbb amal tak byk manapun...kena siap sedialah ni


liyana,
anak2 itu sedang bergembira di syurga...InsyaAllah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...