Sunday, April 10, 2011

~Suara hati Sang Bidadari kepada Seorang Daei~

Kepada seseorang yang aku sayang
yang telah lama bersamaku berkongsi susah dan senang
yang pernah berkata kepadaku:
~ melihat senyummu, jiwaku tenang
~ mendengar tawamu, hatiku girang

Di pagi yang berbahagia ini, ku ucapkan:

SELAMAT HARI LAHIR...... :)
SEMOGA DIBERKATI UMURMU....
MOGA BERTAMBAH IMAN DAN AMAL....
MAKIN MENINGKAT SABAR DAN SYUKURMU.....


Kudoakan dikau menjadi;
~ seorang anak yang terus berbakti
~ seorang ayah yang terus dihormati
~ seorang suami yang terus dikasihi
~ seorang da'ei yang tahan diuji

Terima kasih kerana;
~ selalu menghargai kelebihanku
~ sentiasa menerima kekuranganku
~ terima kasih jua atas segala bimbingan
~ atas segala nasihat dan pandangan
~ selalu ada disisiku tika aku memerlukan
~ mendengar keluh resahku tika hatiku rawan

Dikau yang aku kasih
yang kuanggap anugerah dari Yang Maha Pengasih
marilah kita terus membina mahligai bahagia
berlandaskan Cinta Yang Maha Kuasa
hanya Dia yang Maha Berkuasa
bisa memberi rahmat dan bahagia
dengan CintaNya yang abadi
kita bina  kasih kita yang suci
moga kekal bahagia hingga akhir nanti.......

Ya Allah....
redhai kami dengan rahmatMu
Lindungi kami dengan KasihMu
Satukan kami di syurgaMu


Sesungguhnya,
Hanya Engkau, yang bisa memberikan yang terbaik buat hambaMu...

nukilan:  Norsha...........................................................10/4/2011(6.40 a.m)




Sebenarnya, semakin meningkat usia, semakin singkat masa untuk kita bersama di dunia....

17 comments:

zyeman said...

puitis dan sungguh romantis

utk suami ke, cikgu?

Norsha said...

zyeman,
ya utk suami, hari ini ulangthn klahiranyannya..

umu6point said...

Assalamualaikum cikgu,
x sangka ye..tarikh lahir suami kita sangat hampir. Baru semalam umu buat post untuk befday suami.

sedap baca kata2 cikgu di dalam puisi tu :)

Ibnu Mutalib said...

Selaamt hari lahir buat suami cikgu.
tahniah sebab jadi sisteri2 yang menghargai suami.
bila selalu kena tinggal bertambah sayang kan.
hikmah kahwin 4 ni cikgu,
(hehe)

Afida Anuar said...

Indah sungguh bait2nya norsha...

Moga norsha dan suami bahagia hingga ke alam syurga..insyaAllah..

Cikgu Sue [CS] said...

Assalamualaikum
semoga berbahagia cikgu...~~~~

Norsha said...

Ummu,
ucapan selamat juga utk suami ummu
kata2 tu?...hehe Allah bagi sedap

Izmer,
apa ni, belum kawin dh cakap pasal kawin 4 ni? Heh, nak kena bdk budak ni....! Sensitip tau...!

Fida,
Moga2 begitulah....smpi k syurga:)


Cikgu Sue,
time kasih, time kasih....

zyeman said...

utgnya suami cikgu
dpt isteri yg pandai menghargai

Selamat berbahagia cikgu
eh, sayapun nak isteri cam gitu gak r, baik mcm cikgu

نور توفيقة ادريس said...

Assalam Kak Norsha..

Happy birthday to your hubby..

Semoga usia yang hilang disempurnakan Allah dengan kebaikan dan usia yang ada dilimpahi Allah dengan rahmat dan cintaNya..

Praying for both of you and family the very blessed and beautiful life, here in and here after.
Allahumma amin:)

Abd Razak said...

Assalamualaikum...

Selamat hari ulang tahun kelahiran buat suami cikgu...

Moga hari-hari yang mendatang dipenuhi dengan amal soleh..

Norsha said...

zyeman,
InsyaAllah...moga2 dapat suatu hari nanti, err...cikgu takde le baik sgt, ada lagi org lebih baik dr cikgu...:)

Pqa,
Waalaikummussalam,
Amin...Ya Allah amin...moga kami bahagia selamanya....:)

Tn Razak,
Waalaikummussalam,
InsyaAllah, InsyaAllah....moga Allah bagi kekuatan utk kami tingkatkan amalan...:)

Wafi said...

wuu ada puisi untuk hari lahir.. selamat hari lahir suami kak norsha.. moga-moga dipelihara sampai ke syurga.. amin

fuad ansari said...

Bab2 mengarang kata-kata yang indah, memang cikgulah orangnya..

Tersenyum dikala membaca komen tuan izmer.. cikgu jangan sensitip sangat tau..kami budak baru belajar.. salah silap harap maafkan..(",)

Semoga bahagia bersama suami tercinta ye..moga disatukan di syurga..

Norsha said...

wafi,
terima kasih atas doa dan ucapannya...moga2 wafi juga akan bertemu bidadari hati suatu hari nanti....Insyaallah

Norsha said...

fuad,
kata2 yg indah itu dtg dari Allah kerana hanya Dia yg Maha Indah...

hehehe...takdelah nk marah kat Izmer tu, saja jelah tulis camtu, biasalah lelaki, mmg suka bab2 kawin 4 ni kan...tapi sbnrnya yg satu tulah yg kena jaga betul2 sbb byk t/jawab & amanah yg perlu dlaksanakan, yer dak

Time kasih tlg doakan kami, moga2 fuad pun bahagia bersama isteri & anak hingga ke akhir hayat...:)

Ismi Ijmi said...

erkkk,assalamualaikum.
tgk2 balik entry2 cikgu lepas2,heh

rupanya ada komen balasan.

maaf le kalau sensitip abb2 tu ye,hehe

bro fuad,xpa2,kene faham tu.

Norsha said...

izmer,
Waalaikummussalam,
alar izmer....jgnlah susah hati, cikgu tak sensitip pun

biasalah....nak menyakat je kan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...