Thursday, April 7, 2011

Senyum...( tak perlu kata apa-apa...)

Petikan dari satu lagu:

  " Buai tinggi-tinggi sampai ke puncak awan
     dengan kumulus dan nimbus aku berkawan
     ku bukan jutawan, ku bukan rupawan
     tapi aku punya satu senyuman yang menawan"

   Senyum........(tak perlu kata apa-apa)
   Senyum........(tak perlu kata apa-apa)

   cantik dalam, cantik luar, cantik dengar sini
   kalau saya senyum, awak mesti senyum sekali ...:)

  kacak luar, kacak dalam, kacak dengar sini
  kalau saya senyum, awak mesti senyum sekali  ....:)

  Senyum.......(tak perlu kata apa-apa)
  Senyum ......(tak perlu kata apa-apa)

  Anakku berkata :

  ~ suka tengok umi senyum, kalau umi masam, rasa stress sangat.....ye ke?

Suamiku berkata :
~   balik kerja tengok awak senyum, hilang rasa penat
      tapi kalau awak masam, terus hilang semangat......eceh

Suatu hari anakku bertanya:
~    Nape umi senyum depan komputer?

Aku jawab :

~ umi senyum sbb baca komen dari follower,
    hilang rasa tension, terapi jiwa....he...he...he

Cuba bangun pagi ini, berdiri depan cermin dan tersenyum......apa rasa?
Bila pergi kerja, jumpa kawan, kita senyum tapi dia buat derk....nak kata apa?
Bangun pagi, solat subuh, siap-siap utk urusan dunia......jangan rasa tension
cuba senyum, cuba senyum anda akan rasa lega....tak caya.....cuba....cuba

Senyum itu sedekah, bila kita senyum, orang tengok tak rasa nak marah
tapi kalau kita masam, orang pun takut , lama-lama jadi menyampah
Senyum itu sedekah, alar......bukan kena bayar pun
duitpun tak luak.....rezeki lagi bertambah

tapi peringatan!
~ makwe2 jgn senyum kat pakwe2 , nanti korang dapat dosa
~ pakwe2 jgn senyum kat makwe2, nanti depa tidur tak lena
   jiwa terseksa, hidup pun huru hara......silap2 korang terkena tipudaya
   pelihara mata, agar terbina kemantapan jiwa...!

Senyum.....:) .....tak perlu kata apa-apa
Senyum.....:) .....tak perlu kata apa-apa

Senyumlah seikhlas hati.....duniakan berseri............
Senyuman semanis gula.............penawar hati yang lara.........ahaks    :)

11 comments:

aliaazuan said...

Salam.

baru blajar buat apam balik pagi td. Terlebih gula! Huk!

Anonymous said...

Tidur sambil tersenyum macam mana pula?
:)
Senyum sampai ke telinga.

From SP With <3

Ibnu Mutalib said...

salam
ada lagi en bijen nih,:-)
nak senyum, tanpa kata apa2,hehe

hidayu samsudin said...

senyum,senyum..:):):)

Cikgu Sue [CS] said...

Assalamualaikum
hmmm..penah dgr lagu ni kat skool...bdak2 suka nyanyi lagu ni~~~ hr ni hr yg membuatkan CS senyum je...tp biarlah hari-hari cikgu senyum..senyum cikgu sue...senyum cikgu norsha....senyum murid2!!!!

Afida Anuar said...

Senyum boleh buat awet muda...he he.

juga boleh buat hati-hati yang memandang tenang...

Norsha said...

aliaazuan,
wah, bestnya...nak belajar jugaklah

Tn Anon,
mesti ada sebab mengapa senyum masa tidur? adalah tu....

Ibnu Mutalib,
takpe talib, bglah peluang kat dia

hidayu,
ya, :) :)


Cikgu Sue,
hahaha, kalau semua murid senyum, cikgu nk ngajor pun mudah

Afida,
benar, benar...blh awet muda
tapi jgn senyum sorang2 ye, nanti org pandang lain mcm

Ibnu Mutalib said...

cikgu,nama saya Izmer.
:-)
sama2 doakan si pengembara,
korban yang dibuat asbab hidayat seluruh alam

Norsha said...

Izmer,
ooo...ingatkn Talib
ya..ya...sama2 doakan
moga2 selepas ini izmer pula dapat ikut jejaknya
sebenarnya pengembara tu pernah dtg
rumah cikgu bulan lepas
tapi dia takdelh borak dgn cikgu
dia sembang dgn suami cikgu, berkenal-kenalan
lepas tulh jadi agak rapat dan cikgu anggap dia mcm adik cikgu
dia ada mintak beberapa nasihat
tu yg rasa sedih gak bila dia nk fly...btw, itu yg terbaik utknya ketika ini...jln2 tingkatkn iman,
sementara belum ada komitmen lain

Izmer belajar lagi? kat mana?

Ibnu Mutalib said...

belajar lagi.
USM Kubang Kerian..
rasanya mmg sebelum ni (beberapa minggu lepas) dia round satu malaysia,hehe.

tak sempat sampai kelantan kot.

Norsha said...

Izmer,
kuatkan semangat dlm belajar,
buat yg terbaik moga tercapai
apa yg dicita-citakan,dan jgn lupa t/jawab terhadap agama, setiap masa setiap ketika....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...