Saturday, June 18, 2011

Kepada semua bapa-bapa....

Kepada semua lelaki yang bergelar bapa dan dipanggil ayah/abah/bapak/papa/
daddy/abi/walid,................diucapkan Selamat Hari Bapa....moga menjadi
bapa cemerlang, gemilang dan terbilang  ;

~ Bapa umpama payung............kerana bapa tempat berlindung
~ Bapa umpama laut ................kasihnya dalam tak pernah surut
~ Bapa wira sejati.....................penguat semangat anak dan isteri
~ Bapa laksana gunung.............teguh berdiri memegang hukum
~ Bapa contoh tauladan............iman amalmu jadi ikutan
~ Bapa pemegang amanah........ajari keluargamu mengikut sunnah

"Tunjukkanlah akhlak yang mulia, agar anak-anak dan isteri merasa bangga
mempunyai anda sebagai bapa"

" Jangan jadi bapa ayam...........Jadilah bapa berjiwa penyayang!"


Yang belum jadi bapa, sabar-sabarlah ye.......

10 comments:

Afida Anuar said...

oh..rindu kat ayah...

;)

ank_ayah said...

selamat hari bapa utk ayah!! dan utk semua bapa2.. ^^

Marina Ali said...

Assalamualaikum kak,ohh kak syahdunye saya dah takde ayah,bagi mereka yang masih punyai ayah hargailah segala pengorbanan ayah,ikramlah mereka dengan seikram2nya,kerana bila mereka sudah tiada terpasak rasa kesunyian untuk melihat wajah,bicara,nasihat,gelak ketawa,dan semua itu akan menjadi tanda ingatan buat selama2nya.

"Hari2 adalah hari bapa"

Anak Pendang Sekeluarga said...

rindu juga pada ayah saya...

duduk berjauhan ini..

p/s:Salam,mashaAllah,coretan yang menarik,
Tuan blog,saya menjemput puan untuk memberikan pandangan terhadap isu yang di tulis oleh saya.Semoga Allah swt memberikan kebaikan kepada puan.

Norsha said...

Afida, Ank_ayah, Marina, APK,

Moga kita tidak jadi anak yang
lupa diri bila dah besar ni,
kirimkan doa buat mereka setiap
hari...

Ismi Ijmi said...

kalau yang ada ayah tu, sila jaga hati beliau sebaiknya.
dah xde payah..
n3 cikgu saya ulang 3x,heh

fuad ansari said...

tidak sangka diri sudah bergelar bapa.. (",).. alhamdulillah, syukur atas nikmat yg diberikan.. (",)

p/s: baru dikejutkan dengan kepulangan anak isteri ke bangi utk sambut hari bapa..(",)

Norsha said...

Izmer,
3x? hehehe......


Fuad,
tu tanda kasih anak isteri tidak berbelah bagi, jgn disia-siakan, selamat berbahagia bersama keluarga tercinta....salam buat isteri dan husna

menusuk hati said...

salam cikgu..hehe..memang tengah bersabar sebab belum jadi bapa.doa2kan ya

Norsha said...

menusuk hati,
InsyaAllah, ada rezeki nanti dapatlah....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...