Sunday, March 18, 2012

Romantisnya......

Diriwayatkan dari Aisyah r.ha, katanya: " Pada suatu hari ketika aku sedang datang bulan,
lalu aku minum dari gelas Rasulullah s.aw. Apabila baginda melihat perbuatanku, maka
Rasulullah s.a.w pun meminum air yang ada di gelas itu betul-betul ditempat mulutku
meminum dari gelas tersebut. Bahkan ketika aku datang bulan dan dalam keadaan keringat pula,
aku pernah memberikan gelas pada Rasullullah s.a.w, kemudian Rasulullah s.a.w minum darinya
betul-betul dari tempat aku minum pada gelas tersebut."

                                                                            [ Riwayat Abdurrazak dan Sa'id bin Manshur ]

4 comments:

fuad ansari said...

(",)..

kalau budak2, mau jugak depa tanya, "datang bulan tu ape cikgu?" (",)

Bijen M. said...

Dekat rumah saya penuh bendera bulan, cikgu!

Norsha said...

fuad,
yelah, pastu mesti depa tanya apa kena mengena dgn bulan pulak...?

Bijen,
dah hang duduk kat kawasan bulan mengambang, memanglah....

Mindaberbisa said...

Berbunga-bunga hati baca. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...