Wednesday, December 21, 2011

Jangan dilupa..........

Hati seorang ibu, dia selalu inginkan yang terbaik untuk anaknya.......dia akan selalu
mencuba memberikan yang terbaik, dia sedaya upaya merencana yang baik-baik saja
untuk anaknya, dia pasti inginkan anak-anaknya hidup lebih berbahagia dari hidupnya
sendiri dan dia akan selalu berbangga dengan anak-anaknya.......


Bagaimana agaknya hati seorang ibu yang dilupakan oleh sianak ?....begitu juga,
bagaimana agaknya hati seorang anak yang dilupakan oleh siibu ?

~ Ibu-ibu ( juga bapa-bapa )....sesibuk manapun kamu, jangan lupakan anakmu

14 comments:

As said...

Human cannot live without others.
Inikan pulak anak-anak.
Sangat perlukan ibu ayah.


Sempena untuk malam ni akak.

http://www.youtube.com/watch?v=l9bbUJRv2JI

Dah start masuk sekolah ke akak? Selamat menghabiskan baki-baki cuti.
:)

Afida Anuar said...

Salam kak norsha..

Haritu (2 hari lepas ke?) masa nak pi kerja terdengar jugak sembang pagi kat IKIM pasal anak-anak yang tend sakit mental pasai ibu bapa sibuk bekerja...

Lepas dengar sedikit perbincangan yang ke udara, azam makin kuat tuk jadi suri rumah sepenuh masa kelak bila dah ada anak... (kalau ada rezeki, ada jdoh di dunia)..InsyaAllah moga2 Allah permudahkan, moga2 bakal suami mengizinkan. Sebab kerjaya fida sekarang kadang2 ada masanya menuntut tuk balik lambat, kerja wiken...kesian kat anak-anak nanti (berangan ni!huhu). Jadi cikgu jugak best kan?;)

Abd Razak said...

Assalamualaikum...

Hendaknya kita menyedari hakikat bahawa sifat amanah adalah semulia-mulia sifat di sisi Allah SWT, maka menganggap barang amanah dengan sambil lewa dan cuai dikira sebagai satu perbuatan mencuri. Hukumannya adalah berdosa besar.

Oleh itu awasilah anak dengan sebaik mungkin kerana anak adalah amanah Allah.

Pn Kartini said...

Assalamualaikum:)

Terbentuknya keluarga yang bahagia bila semua tahu t/jwb dan memainkan peranan masing2...dan dikurniakan anak2 yang terdidik dalam kasih2 yang utuh....:)

Ismi Ijmi said...

dua2 ada..

anak derhaka,
ibu derhaka

fuad ansari said...

nanti sy pesan kat ramli suruh carik makwe tak bekerjaya.. mana tau, kot2 berjaya mengurangkan masalah kesihatan mental di kalangan kanak2..

(",)

ukhti,mardhiah said...

:)saya perlukan abah n keluarga saya.

Pencari ALLAH said...

Amal dalam diri menentukan silaturahim seseorang.

menusuk hati said...

Mak saya,walaupun kurang mengerti bab islam tapi dialah orang yang terbaik buat saya..

Bijen M. said...

Ibu saya carikan calon untuk saya.
Ahaks!

NaeBlog said...

Ingatan untuk semua!

tapi kak norsha, kadang2 kita alpa,
tanpa sedar terlupa menghargai...

ashrafi said...

Assalamualaikum.

Semoga kita semua tergolong di kalangan yang memiliki keluarga yang baik-baik sahaja.

Amin...

Norsha said...

As,
ada sikit lagi saki baki cuti...

fida,
cikgupun sibuk juga sebenarnya...

Tn Razak,
moga2 dapat jaga amanah tu sebaik mungkin

Pn Kartini,
mmhpun kalau semua org tunaikan t/jwb bahagia hidup

Izmer,
dua2 buat Allah murka

fuad,
bukan ramli tu dah kawin ke?

Norsha said...

mard,
anak yg soleh mard ni....

Pencari Allah,
begitulah hakikatnya

menusuk hati,
utg ada mak yg memahami

Bijen ,
suka la tu....:D

Nae,
manusia mmg mudah lupa sbb tu kena ingat mengingat

Asrafi,
Waalaikummussalam wbt,

amin, mohon diperkenan ya Allah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...