Wednesday, August 3, 2011

Madrasah ramadhan

Selamat datang ke madrasah ramadhan
berpuasalah seikhlasnya.....
berbukalah sekadarnya......
bertarawihlah sepenuhnya........
bertaddaruslah sebanyaknya........
bersedekahlah semampunya..........
berzakatlah sepertinya..........
beramallah sebaiknya...............
berbicaralah selembutnya............
berakhlaklah seeloknya.............
berdoalah dan berharaplah kepadaNya..............
                                          kat kuantan boleh tengok orang buka puasa di
                                          kawasan lapang depan masjid negeri, lepas berbuka
                                          bolehlah solat maghrib berjemaah......

6 comments:

ahLia teeeetttttt..... said...

semalam sy bukak pose kt tnjung lumpur kak.kt super top. sodap..hee.. tp xpenah la plk bukak pose kt padang masjid tu. cm best jer..

heee

NaeBlog said...

Salam Ramdhan... :-)

fuad ansari said...

rindu pulak rasanya kat bandar kuantan...

masih lagi diingat, best solat kat masjid tu.. bacaan imam yg seronok didengar telinga..

semoga bila datang ke madrasah ramadhan..
dapat bertemu lailatulqadar yg lebih baik dari seribu bulan..
juga beroleh keampunan serta rahmat Tuhan sekalian alam..

Afida Anuar said...

InsyaAllah...

madrasah ramadhan yang dinanti..seronoknya kak, bukak kat tanah lapang camtu, kat putrajya ni takde orang buat pun..err..ke ada cuma fida tatau? Allahualam. hehe

Norsha said...

ahlia teeetttttt,
akakpun tak pernah bukak posa kat padang depan masjid tu, dengar anak murid & kengkawan je cite, deme kata best jugak buka posa ramai2, sedihnya w/pun masjid tu dekat ada juga yg tak solat....

Norsha said...

Nae blog,
salam ramadhan juga buat awak...

fuad,
cuti2 mailah datang sini, bawak anak dan isteri...

moga2 Allah bagi kekuatan pada kita utk tingkatkan amalan sepanjang ramadhan ni


Fida,
ce fida try buat buka posa kat kawasan lapang di putrajaya tu, mesti ada org ikut lepas ni...hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...