Sunday, August 21, 2011

Cintaku beralih arah.....

Kekasihku berkata;
Sebut namaKu, Aku dekat denganmu
hayati ayat-ayat cintaKu, Aku ada dalam hatimu
jika kau datang padaKu berjalan
Aku datang padamu berlari
bila kau datang padaKu sejengkal
Aku datang padamu sehasta
bila kau datang padaKu sehasta
Aku datang padamu sedepa
Aku tak pernah lupa padamu
selama mana kau ingat padaKu.......

KataNya lagi;
kau ingat Aku dalam senang dan lapangmu
Aku ingat kamu dalam susah dan sempitmu
kau sebut namaKu dalam majlis yang kecil
Aku sebut namamu dalam majlis yang lebih besar
kau panggil Aku bila dan dimana pun
Aku datang padamu kerna cintaKu  tak pernah layu......

tapi..... sungguh aku manusia pelupa
sering lalai dan selalu leka
ku biarkan cintaNya begitu saja
ku tak pernah peduli untuk bersamaNya
bila aku senang dan girang
aku lupa Dia sedang memandang
waktu aku bahagia gembira
aku lupa bersyukur padaNya
cuma bila diriku dilanda musibah
dikejar masalah demi masalah
baru kuingat padaNya
akhirnya aku tahu
hanya Dia tempat berserah

Kekasihku
aku datang kembali menagih cintaMu
sambut tanganku, dakaplah aku
pimpinlah aku dengan kasihMu
payungi aku dengan rahmatMu
kumohon berilah aku hidayah
agar cintaku tak beralih arah.........

notahati : Ya Allah, suburkan cinta kami padaMu di akhir-akhir ramadhan ini..........

7 comments:

Afida Anuar said...

Kak Norsha, Allah itu dekat sangat dengan kita. Kasih sangat dekat kita. Tapi kita yang selalu menjauh, kita yang buta cinta Dia...

ya Allah....

fuad ansari said...

cinta yg menyelamatkan kita pada hari yg huru-hara.. cinta yang tidak pernah mengecewakan insan yg mencinta.. cinta yang menenangkan.. cinta yang mendatangkan ganjaran yang besar..

maka, adakah ada apa2 sebab utk kita mengalih arahkan cinta ini??
mesti dah takde sebab kan, cikgu..

Anak Pendang Sekeluarga said...

wah...sahabat2 nabi saw adalah qudwah kita dalam hal ini...

Bijen M. said...

Teka Teki:
Macam mana nak tahu Dia cinta kita?

Abd Razak said...

Assalamualaikum..

Setiap orang yang mengikuti jalan ketaatan kepada Allah, ia pasti memperoleh luapan cinta~Nya dan barangsiapa mencintai orang sholeh, seolah-olah ia mencintai Allah SWT..

Norsha said...

Fida,
sebab kita selalu ingat kitalah yg hebat.....


Fuad,
tak semua sedar hakikat cinta yg sebenar........

APK,
benar sekali, moga sahabat nabi dapat jadi sumber inspirasi kepada kita......

Bijen,
ia bergantung kepada sangkaan kita kepadaNya.....


Tn Razak,
MasyaAllah....moga kita termasuk dlm golongan org2 yg diredhainya....

Bijen M. said...

Bila Dia pilih kita berada di jalanNya.
Jeng jeng jeng.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...