Sunday, February 13, 2011

Saat kelahiran

Alhamdulillah .....  selepas berpenat lelah menyiapkan semua tugasan penting, dihambat kesibukan tugas antara rumahtangga, kerjaya dan tugas asasi sebagai manusia biasa, akhirnya dapat juga aku lakukan apa yang telah lama ingin aku laksanakan. Dengan Izin Yang Maha Esa, akhirnya tepat pukul 1 pagi hari ini, lahirlah blog ini yang aku namakan sebagai Notasisi via Notahati......
           Emm....Notasisi? Mengapa nota? Tak ada nama lain lagi kah? Dalam banyak-banyak perkataan , mengapa perkataan ini yang dipilih? Nanti aku ceritakan mengapa blog ini dinamakan sedemikian. Sebenarnya idea untuk menulis blog  ini datang beberapa minggu yang lalu......Sewaktu cuti persekolahan disember lalu. Dalam kesejukan Pantai Timur disimbahi hujan yang kadangkala lebat dan kadangkala perlahan, ada masa terluangku di habiskan di depan laptop (itupun selepas berebut dengan anak2) melayari blog-blog tertentu. Dari blog-blog resipi ke blog-blog ilmiah (sesekali menjengah ke blog hiburan), akhirnya aku temui blog yang dapat 'mengikat' aku untuk duduk lebih lama di depan komputer sambil membaca, memikir dan mentafsir.........
          Dalam sekian banyak blog yang aku layari itu, ada satu dua blog yang benar-benar memikat hatiku hingga akhirnya aku jadi pembaca setia (bukan follower, hanya silent reader)  dan jatuh hati dengan penulisannya. Hasil dari tulisan itulah akhirnya membuka hati dan mindaku untuk melihat hidup ini dari persepsi yang berbeza. Tulisan yang bersahaja tapi penuh bermakna itu telah membuatkan aku sedar betapa selama ini aku membiarkan keegoaan ku menguasai diri hingga aku selalu merasakan akulah yang terbaik.
Kesibukanku membuat aku lupa bahawa hidup ini sebenarnya perlu ingat-mengingati, nasihat-menasihati dan saling berkongsi pengalaman untuk memperbaiki diri .....

....?   (Bersambung di entri kedua........)







Ya Allah, jadikan aku hambaMu yang engkau redhai

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...